وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرد تا چهار سال آینده حداقل ۱.۵ درصد از فروش خود را به تحقیق وتوسعه برای تولید محصولات جدید اختصاص دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، تحقیق و توسعه حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران است به ‌گونه‌ای که خودروسازان به دلیل غفلت از سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه در دهه ۸۰ هنوز نتوانسته ‌اند تنوع و کیفیت محصولات خود را به سطح مورد نظر مصرف ‌کنندگان ارتقاء دهند.

در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" خودروسازان را ملزم کرده که تا چهار سال آینده ۱.۵ درصد از فروش خود را به سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه اختصاص دهند.

طبق این هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۰ نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش در صنعت خودرو باید به عدد ۱.۵ درصد ارتقاء یابد. این هدف‌گذاری در حالی است که در سال ۱۳۹۴ تنها ۰.۵ درصد از فروش خودروسازان صرف تحقیق و توسعه شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۵) ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را مصوب کرد.

در این برنامه راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور پیش‌بینی شده که بخشی از آن نیز در رابطه با "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف تعیین شده است.